دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

تبلیغات

*** جهت نمایش تبلیغ شما با قیمت مناسب در سایت vbtalk کلیک کنید ***

اطلاعات کاربری


عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات

آرشیو

خبرنامه

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود


جستجو


رونمایی آمازون از کارت‌خوان همراه جدید - تهدیدی برای PayPal و Square

کمپانی آمازون در روز چهارشنبه 13 آگوست 2014 (22 مرداد 1393) از دستگاه کارت خوان جدید خود و اپلیکیشن رایگان آن رونمایی کرد. این سرویس جدید -- که Local Register (ثبت در محل) نام دارد -- صاحبان کسب‌و‌کار را قادر می‌سازد تا به وسیله دستگاه‌های موبایل خود -- که به کارت خوان آمازون و اپلیکیشن آن مجهز شده است -- امکان کارت کشیدن مشتریان را فراهم کنند. آمازون با این کار دامنه فعالیت خود در خرده فروشی آفلاین را گسترش داده و گامی بزرگ در حوزه در حال تحول پرداخت‌های موبایلی بر خواهد داشت.

سیستم Local Register متشکل از یک کارت‌خوان و یک اپلیکیشن موبایل است. دستگاه کارت‌خوان از روزچهارشنبه با تحویل دو روزه رایگان در Amazon.com عرضه شده و اپلیکیشن مربوطه نیز در اپ استور‌های آمازون و اپل، و هم‌چنین Google Play در دسترس عموم قرار گرفته است. به منظور برخورداری از این سرویس، کاربران ابتدا باید با وارد کردن اطلاعات خود در سایت آمازون یک حساب ایجاد کرده و سپس اپلیکیشن مربوطه را نصب نموده و در مرحله آخر دستگاه کارت‌خوان را سفارش دهند. بهای این دستگاه 10 دلار است ولی هزینه تراکنش‌های کاربران تا 10 دلارِ اول به حساب آنها بازگردانده می‌شود تا هزینه خرید کارت‌خوان جبران شده و به نوعی رایگان تمام شود.

به گفته تحلیل‌گران، این پایانه فروش جدید، اطلاعات مهمی را از جامعه مصرف‌کنندگان آمریکا که به صورت آفلاین خرید می‌کنند در اختیار آمازون قرار می‌دهد (بنا‌بر آمار دولتی آمریکا، هنوز بیش از نود درصد خرده فروشی‌ها در این کشور در فضای فیزیکی فروشگاه‌ها انجام می‌شود). از این رو یکی از سخنگو‌های آمازون در روز چهارشنبه به کاربران اطمینان خاطر داد که اطلاعات افرادی که از طریق این سامانه پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند، با امنیت بالا محافظت شده و از این اطلاعات صرفا به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و مدیریت و ارزیابی ریسک استفاده خواهد شد. در همین رابطه کالین سباستین (Colin Sebastian) تحلیل‌گر R.W.Baird نوشت: «ممکن است تاجران به علت به اشتراک گذاشته شدن داده‌ها و نگرانی‌های رقابتی، در استفاده از سرویس جدید آمازون دچار تردید شوند.»

با فراگیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و به تبع آن گسترش پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های موبایل، ممکن است شرکت‌های صاحب نام در عرصه تکنولوژی نظیر اپل و گوگل نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. البته آمازون با این اقدام، خود را در برابر رقبایی قدرتمند مانند Square و PayPal قرار داده است و بسته به اینکه این کمپانی تا چه حد می‌تواند مشتری‌های این رقیبان را جذب خود کند، برای آنها چالش ساز خواهد بود. به عنوان مثال آمازون با اعمال درصد‌هایی پایین‌تر از درصد‌های Square و PayPal قصد دارد توجه کسب‌و‌کار‌های کوچک را به خود معطوف کند؛ به این شکل که افرادی که قبل از 31 اکتبر برای دریافت این سرویس ثبت نام کنند بابت هر بار کارت کشیدن تا تاریخ ژانویه 2016، تنها 1.75 درصد هزینه می‌پردازند. هم‌چنین کاربرانی که پس از اکتبر موفق به ثبت نام شوند در هر بار تراکنش 2.5 درصد هزینه را پرداخت خواهند کرد که در این صورت باز هم در مقایسه با 2.75 درصدِ Square و 2.7 درصدِ PayPal هزینه کمتری را متحمل می‌شوند. در مجموع به نظر می‌رسد آمازون صاحبان کسب‌و‌کار را به سمتی سوق می‌دهد که تمام فروش‌های خود را -- اعم از آنلاین و آفلاین -- از طریق پلتفرم این شرکت انجام دهند.

در این میان Square به تازگی اعلام کرده است که دستگاه کارت‌خوان جدیدی که به استاندارد EMV مجهز است را به زودی روانه بازار آمریکا می‌کند. استاندارد EMV که توسط Mastercard ،Europay و Visa پایه‌گذاری شده با پشتیبانی از کارت‌های مجهز به میکروچیپ‌ها تراکنش‌های ایمن‌تری را فراهم می‌آورد. هرچند Square با این کار ممکن است به طور موقت آمازون را کنار بزند، ولی آمازون می‌تواند در وقت مقتضی، محصول خود را به روز نماید. لازم به ذکر است که سه کمپانی بزرگ مطرح در حوزه کارت‌های اعتباری از اکتبر سال 2015 مسئولیت کلاهبرداری از طریق کارت‌های اعتباری را در صورتی که فروشنده به دستگاه کارت‌خوان پشتیبانی کننده از استاندارد EMV مجهز نباشد بر عهده فروشنده می‌گذارند.

حرکت پیوسته آمازون به سوی خدمات پرداخت تنها یکی از پروژه‌هایی است که این شرکت برای جلب مشتری در دستور کار خود قرار داده و در صدد آن است که هسته سایت Amazon.com را بر مبنای آن پی‌ریزی کند. علاوه بر عرضه محصولات جدیدی چون گوشی فایر‌فون و دستگاه ست تاپ باکس FireTV، این شرکت متعهد شده با تزریق سرمایه 2 میلیارد دلاری در هند، زمینه رشد هرچه بیشتر خود و به حاشیه راندن رقبای محلی در این کشور را فراهم کند.

با وجود اینکه آمازون با سرعتی فزاینده به کسب درآمد می‌پردازد، در مواقعی نیز بیش از درآمد خود هزینه می‌کند. چنین هزینه‌هایی منجر به زیان‌دهی دور از انتظار -- معادل 126 میلیون دلار -- در سه ماه دوم گشت و درنهایت افت سهام این شرکت را در پی داشت. با این رویه زیان عملیاتی به مراتب بزرگتری -- در حدود 810 میلیون دلار -- در سه ماهه جاری برای آمازون پیش بینی شده است.


ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


آمار سایت


آمار کاربران
افراد آنلاین : 3

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 89
باردید دیروز : 85
بازدید هفته : 671
بازدید ماه : 2,184
بازدید سال : 46,848
بازدید کلی : 627,003

تبلیغات



لینکدونی

از ما حمایت کنید
به vbtalk امتیاز دهید